Tervehdys. Nyt on kesäkuun eka päivä ja lapset ovat lähteneet kuka minnekkin juhlimaan koulun loppumista ja kesäloman alkamista. Minulla on hiukkasen aikaa istahtaa koneelle koulutehtävien kimppuun....

Tässä eka tehtävän eka kohdassa täytyy selostaa, mitä somen kanavaa sitä on aikaisemmin käyttänyt eniten. Minulla on ehdottomasti Facebook. Päivätyöni ja opiskelujeni ohessa harrastan JuicePLUS+ tuotteiden jälleenmyyntiä. Tässä toiminnassa Facebook on ehdoton - siellä jaan profiilissani omia tuotekokemuksiani ja sieltä Facekaverini saavat minut helposti kiinni kiinnotuessaan tuotteista ja halutessaan tilata niitä itselleen kokeiltavaksi. Muutenkin jaan Faceen paljon kuvia ja teen tilapäivityksiä. Se on minulle eräänlainen päiväkirja, josta kaverit voivat seurata minun ja perheeni elämää.

Sirpa-Helena Karjalainen -nimellä minut löytää Facebookista. Tervetuloa laittamaan kaveripyyntöä :)

 

Ekan tehtävän toisesa osassa pitää tutustua johonkin sellaiseen sosiaalisen median kanavaan, mitä ei ennen ole juurikaan käyttänyt. Minulle on ennestään melko tuntematon Twitter-palvelu. Yritänkin nyt ladata sen puhelimelleni. Jostain syystä se ei onnistu, joten täytyi mennä googlen selaimen kautta. Nyt tili on kuitenkin perustettu. Minun täytyy seuraavaksi alkaa twiittaamaan kaikkea mielenkiintoista, jotta alan saada seuraajia. Twiiteissä täytyy muistaa laittaa ajankohtaisia hästägejä, jotta twiittini tulevat Twitter-käyttäjien tietoisuteen. Miten Twitteriä sitten voisin hyödyntää JuicePLUS+ tuotteiden jälleenmyynnissä? Tätä täytyy vielä tuumata. Ainakin voin twiitata tuotteisiin liittyviä postauksia ja muistaa laittaa mukaan vähintään hästägin #juiceplus. Twitter-urani on nyt vielä niin alussa, että en tietenkään nopesti saa seuraajia, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa :)

 

Terkuin Siru